Voor ons is kwaliteit en informatiebeveiliging volgens de ISO-normen dagelijkse kost. Voor uw organisatie is dat het waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk is uw organisatie ook veel beter in wat u doet dan dat wij ooit zouden kunnen worden. Gelukkig maar.
Wij delen onze kennis graag. Dat betekent niet dat wij u kunnen vertellen hoe u zaken inricht, maar wij delen graag hoe de norm werkt en wat de marktstandaarden zijn. Hierbij zijn wij pragmatisch. Wij worden nog steeds af en toe verrast door nieuwe methoden en werkwijzen tijdens audits. Dat is ook voor ons een leuke uitdaging, want dan moeten wij ook ons best doen om te beoordelen of aan de norm wordt voldaan.
Tot nu toe is steeds het woord “wij” gebruikt. Maar bij een audit komt een mens allerlei zaken beoordelen, niet de organisatie. Uiteindelijk is de auditor de kwaliteit en kennis die wij bieden. Daar zijn wij ons volledig van bewust. Het mag niet uitmaken welke auditor bij u komt, het resultaat moet nagenoeg vergelijkbaar zijn. Om dit te bereiken hebben wij twee maatregelen genomen.
- Intervisie en certificering van onze auditors, of indien een auditor nog niet gecertificeerd is supervisie.
- Een beoordelingscommissie beoordeeld het opgeleverde rapport. Hierbij wordt gekeken of de motivatie en bewijsmateriaal dat de auditor heeft genoteerd ook compleet en voldoende is.
Dit is ook de reden waarom wij niet geaccrediteerd zijn. Bij accreditatie wordt de kwaliteit geborgd op de organisatie. Wij borgen deze kwaliteit op mensen. De certificering van hen moeten zij bijhouden en daarvoor zijn ze ingeschreven bij de International Register for Registered Auditors (www.quality.org).
Dan is nog de grote vraag, hoe ontstaat tussen ons een zakelijke relatie? Daarbij werken wij ook pragmatisch. Onze dienst is niet ingewikkeld. Zodra wij van u weten welke certificering u wil en bepaalde bedrijfsgegevens krijgen, is een offerte snel gemaakt en verzonden. Als deze getekend is dan wordt u door een auditor benaderd om de Fase 1 en 2 audit in te plannen. Dit is op dat moment uw directe contactpersoon, zodat u niet extra tijd kwijt bent met allerlei commerciële mensen.
Klikt het niet met de auditor of bent u als organisatie niet tevreden? Dan kunt u altijd een mail sturen om dit aan te geven. Binnen twee werkdagen wordt dan contact opgenomen om gezamenlijk een oplossing te vinden.