Curriculum Vitae

Sinds 2000 ben ik werkzaam binnen klantenservice-/ callcenterland, daarvoor als militair bij de verbindingsdienst van de Landmacht. Bij de Landmacht was ik verantwoordelijk voor de inzetbaarheid van het verbindingsmaterieel van de eenheid.  Hierbij was ik de spil tussen de gebruikers en de reparateurs. Het faciliteren van de eenheid om de inzet optimaal te houden en het verhogen van de kennis en vaardigheden hoorde hier bij. Dat later het centraal zetten van de klant en daarmee de kwaliteit van dienstverlening voor mij enorm belangrijk zijn geworden, spreekt voor zich. Dat is voor mij al 25 jaar vanzelfsprekend. Mijn dienstverlening is bedoeld ter ondersteuning van de dienstverlening van de ander. In de loop van de jaren is steeds meer focus op de regel- en wetgeving gekomen en bescherming van gegevens. Binnen alle organisaties waar ik heb gewerkt heb ik hier altijd aandacht voor gehad.

Vanaf 2010 heb ik me steeds meer gespecialiseerd in regel- en wetgeving of anders genoemd compliancy. Voor een facilitair callcenter heb ik een aantal jaar de rol als Compliance Officer vervuld. Privacy was altijd al een belangrijk punt maar vanwege de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming heb ik me hier extra in verdiept. Hiervoor heb ik in 2016 me verder ontwikkeld in Privacy Wetgeving en databeveiliging. Onder andere door de leergang Functionaris voor de Gegevensbescherming/Data Protection Officer bij de Hoge School Arnhem/Nijmegen te volgen en de certifcering voor Lead Auditor ISO 27001 te behalen. Hiernaast heb ik in de praktijk de mogelijkheid gehad om het geleerde toe te passen en te toetsen.

Ik geef advies, begeleid organisaties en vervul de rol van externe Functionaris voor de Gegevensbescherming waar nodig. Deze laatste rol is met de komst van de Algemene Verordening Gegevensbescherming voor veel bedrijven in de toekomst verplicht om in te vullen.